terça-feira, 19 de abril de 2022

INTERPRETAÇÃO DE TEXTO - INGLÊS

 A MOTHER IN DOUBT

Dear Mr. Clover,
My daugther Laura tries to study English every day. But she never learns it well. Do you think that she has a bad memory for languages?
Aretha Thompson.

Dear Mrs. Thompson,
I don´t think Laura has a bad memory for languages. She is a bright student. Maybe your daughter lacks interest or she doesn´t like the subject for one reason or another. Perhaps she is studying at a wrong time of the day. You say that she “tries to study”. Why doesn´t she really study? I mean, study and not try to.
Sometimes people pretend to study, but unconsciously they don´t pay attention to what they are doing. Ask Laura to talk to her teacher before it is late.
Ken Clover (coordinator)

UMA MÃE COM DÚVIDA
Prezado Sr. Clover,
Minha filha Laura tenta estudar inglês todo dia. Mas ela nunca aprende bem. Você acha que ela tem uma memória ruim para idiomas?
Aretha Thomppson

Prezada Sra. Thompson,
Eu não acho que Laura tenha uma memória ruim para idiomas. Ela é uma estudante brilhante. Talvez sua filha tenha falta de interesse ou ela não goste da matéria, por uma razão ou outra. Talvez ela esteja estudando no horário errado do dia. Você diz que ela "tenta estudar". Por que ela não estuda realmente? Digo, estudar, não tentar estudar.
Às vezes as pessoas fingem estudar, mas inconscientemente elas não prestam atenção no que elas estão fazendo. Peça à Laura para conversar com o professor dela, antes que seja tarde.
Ken Clover (coordenador)

Alguém pode responder essas questões abaixo:

Mark the correct answer.

1 – Mrs. Thompson writes to Mr. Clover in the condition of a:
a) student. b) mother c) teacher
d) daughter e) coordinator.

2 – Laura:
a) doesn’t learn English well
b) doesn’t pay attention in school.
c) don’t study English with attention.
d) don’t have a good memory.
e) Doesn’t like languages.

3 – Mr. Ken Clover thinks that Laura is a:
a) bad student.
b) good daughter.
c) girl without memory.
d) good student.
e) bad daughter.

4 – According to the text:
a) Mrs. Thompson is being impatient with Mr. Clover.
b) Mr. Clover is worryng too much.
c) Mrs. Thompson is searching for another school for Laura.
d) Mr. Clover is planning another classroom for Laura.
e) Mrs. Thompson is trying to help Laura.

5 – The text is about.
a) school problems.
b) discipline.
c) learning difficulties.
d) adoloscence conflicts.
e) bad students.

Gabarito1b2a3d4e5c

Nenhum comentário:

Postar um comentário

EXERCÍCIO DE INTERPRETAÇÃO DE TEXTO

 L eia o texto e faça o que se pede:   A importância da música para a família Ramirez   (Este texto foi desenvolvido especialmente p...